zondag 23 maart 2014

PENSIOENWANDELING WARCHE-BAYEHON-POUHON-TRÔ MARET

Ter gelegenheid van mijn pensioen organiseerde ik een wandeling in de Ardennen. Men kon kiezen uit 3 verschillende afstanden. 28km, 20km of 's middags na de picque-nicque aansluiten bij één van de 2 groepen.
We vertrokken 's morgens om 7u.30 met de bus in Zemst. Aankomst Ferme Libert - Bévercé (Malmedy) om 9u.30. Hier sloten zich nog een 10tal mensen bij aan die met de auto waren gekomen. Om 9u.45 konden we vertrekken in 2 groepen. Mijn broer Luc nam de tocht van 20km onder zijn hoede ik die van 28km.

Tocht 28km ROOD, tocht 20km BLAUW:

De tochten gingen langs 4 bekende riviertjes, De "Warche", de "Bayehon" of de "Pouhon" en de "Trô Maret".
.
 's Morgens 7u30 aan de bus in ....
.
 ....ZEMST....
.
 Aankomst "Ferme Libert" 9u30, we zitten op schema

Na de "Pont de Marlire" eerste zware beklimming voor groep Stef...
.
OOk groep "Luc" krijgt een zware beklimming onder de voeten geschoven...
.
..nog beetje afzien....
.
 2de beklimming voor groep Stef.
.
We nemen een "short cut"
.
Afdalen is ook een specialiteit....
.


.... maar het lukt.
.
Groep "Luc" vordert goed.
.
...onderweg regelmatig modderige stukjes..
.
Daarna langs de "Crêtes de la Warche".
.
...stukje weg afsnijden...
 .
...langs omgehakte bossen... 
.
Afslag naar de "Warche"
.
Nog riviertje oversteken en dan wenkt de beloning...
 .
...de "picque-nicque" opgezet door Julie, Rik en Tom.
.
 Genoeg voor iedereen?
.
Ik laat mij de soep van "Mieke" ook goed smaken.
.
.
 .
Na de middag gaat de wandeling langs de "Cascade de Bayehon"
.
Voor ons felle regen.....
 .
....ondertussen.......
..... heeft de groep van "Luc"hier weinig last van.
.
 Bruggetje aan de "Trô Maret".
.
.
Na de regen groep "Luc" aan de "Trô Maret".
.
Zicht op "Malmedy" vanuit de "Ferme Libert"
 .
 Wat geduld uitoefen op onze eerste pint.
.
Daarna eten in het rastaurant:

 .
 Nog even wachten....
.
 .
.
 .
Philip in zijn nopjes tijdens zijn mooie speech.
..
We luisteren aandachtig.
.
Ook aan de andere tafels luistert men geboeid...

 .
Nog dank aan alle deelnemers, jullie aanwezigheid deed me veel plezier.
.
Dit was het.







Geen opmerkingen: